>

Wednesday, June 22, 2011

.::Warming up menarik::.

(88)
(***)
(88)
-hee-

DAH LAMA TAK BERSENAM!
tadi along hadiri kelas cikgu Vicky yang di adakan d dewan Tun.
mula2, kitowang kena suh lari 2 pusingan kat padang dlu..
hui,
dah lama tak lari nie..
lembik je rase..
hoooOOoo

dan hari ni, kitowang belajar
CARA BARU UNTUK WARMING UP IN THE FUN WAY!
inTerstIng~



haa, nampak tak gamba kat atas nie..??
apa yang korang nmpak?
ape? ayam? musang?
...
...
.....
.....
BETUL!


Musang & Ayam ...
inilah caranya warming up in fun way..memang happening.. dalam masa yang sama, semua owang pun beriang ketawa.. ceeeeeh..

First editon:
versi yang pertama nie, bahagikan kelas kepada kumpulan kecil. atau bahagi kepada 2 bahagian. then, suru dua orang anak ayam berada dalam pagar dan seorang musang untuk mendapatkannya . yang lain, jadi pagar yang bergerak yang mana menghalang daripada musang dapat masuk.

so, kerjasama di sini akan berlaku..

Second edition:
yang nie, masih lagi musang dan ayam. tapi,  lain sikit. dia berlaku dalam barisan. macam biasa, ada musang, ibu ayam, dan anak ayam.. ibu ayam akan menghalang musang daripada menangkap anak ayam yang comel lagi loteh.. ahaha...

Third edition :
yang nie, dia akan membentuk kepada segi tiga. yang mana, hanya ada 3 owang sahaja dalam kum itu. musang plak, kena tangkapa yang mana telah diwatikah kan sebagai anak ayam..hoho.. so, cara dy, ayam yang lain hendaklah berpusing-pusing bagi mengelakkan anak ayam tersebut daripadadi tangkap oleh musang yang sedang lapar..  <kononnye....>

hihi, best jgak la.. tapi, along niejenis pemalu sikit.. actually, malu tak bertempat.. tak ble nak lari laju-laju.. terasa sangat diri tue malu.. apa yang dimalukan pun tak tahu..

Ada Lagi....
hah, jangan ingat musang dan ayam je kami belajar... ada lagi,.. ok, kemudian,pelajar akan membentuk satu bulatan besar.. satu kelas gitu.. pastu, cikgu akan menyebut satu karektor, pelajar yang menyemai karektor itu akan ke tengah dan berlusing.. haa, senang tak..? sape kata? haha, kelas yang membentuk bulatan tu akan berpusiiiiing....hah, tak ke pening tu.. klo sowang je takpe la, tak pening,.. bayang kan klo 15 orang dok p tengah tue..? haha, tak ke menjadi msalah??

apa pun, enjoooy~

Kemudiaan...
pelajar akan dibahagikan kepada 2 bahagian dan dalam barisan. macam biasa, cikgu akan menyruh pelajar susun ikut sesuatu karektor yang disebutkan tue.. hoo.. senang je.. tapi, klo bercakap la.. sekali dah 2 game, cikgu kata... "kali ini, tanpa suara, berkumpul warna kegemaran.." naa...

Next...
yang ini namanya, ikan dan jala.. ada gak yang menamakannya sebagai ikan bilis.. huhu, cara main dy senang je.. 4 orang (tak kire berapa 1-4 gitu..) akan membentuk sebagai jala.. kemudian, jalan tersebut akan menangkap ikan-ikan yang berkeliaran yang mana terdiri daripada ahli kelas yang lain.. huhu..

haa, masa main tadi, along antara yang jadi jala.. so, senang la sikit kerja.. tak payah nak lari sesangat nye.. hoho.. tu pun,along yang kat bahagian tengah.. jd, tak la sangat.. hihi..


AdaLagi....
pastu kami di suruh main lawan tangkap lawan. aik?? haha, begini, mana kum A akan menyentuh kum B dan begitu juga sebaliknya.. dia nie kira main ice power ba,,, korang tahutak pe benda tue?

tapi yang nie, semua jadi.. klo ice power tu, sowang je yang jadi.. yang lain semua lari.. huhu,jadi, apabila permainan ini semua lari,ianya sebenarnya dapat dihabiskan dalam masa yang singkat.. sebenarnuya, itu lah motifnya..

Kanapaaaaa??....
ini adalah kerana bagi membuat semangat bebudak tu semakin meninggi.. faham tak?? bayang kan klo kita asyik main permainan yang sama sahaja, siapa tak bosan..?? hee.. jadi,dengan menamatkan pemainan itu dengan masa yang singkat, ianya akan membuatkan bebudak tu tak sabar menunggu permainan yang seterusnya.. haaa..

that's why la...

Nak tambah....
kepada gURu2 Pj kang <atau mana2 yang berkaitan dengan gru> jangan la denda anak murid kowang jalan itik ke, lompat katak ke.. tak boleh woo.. bukan nak manja kan dowang.. tapi, ada alasan yang telah dikaji yang mana tak ble pinggul pelajar mengenai paha..

nak tahu kenapa? anna nak terang kan pun, bukannye tahu sangat.. belum lagi anna nie graduate.. yang penting, ianya akan menyebabkan lutut tu menjadi longgar (istilah je nie taw.. tak tahu nak terang kan dalam bahasa sains) dan akan mengakibatkan tak ble kontrol bahagian lain seperti tumit, jari jemari kaki, tapak kaki..hee.. gitu la..

BawaKereta..
kejap lagi anna akan memandu kereta sampai ke airport. utk jemput MAMA ABAH YANG TERCINTA! huu.. tahu tak, sebenarnya, ana nie tak la pandai sangat nak bawa kete.. masty ada ja masalah nye.. hihi...

tpi, sejak cuti yang lalu, along banyk menggunakan kereta utk bergerak ke sana dan ke mari.. jd, Alhamdulillah.. dah ble dah memandu dengan smoothnye.. hehe..

Beritaaa...Hot...!
ape yang hangat, di web? aha, dipetik dari hot fm.. hehe, well, anna nak mengucapkan tahniah kepda Cik Nurfarahain Yahya yang sangat tabah dalam menghadapi ujian.. huu, ceritanye, anna cerita la sikit.. yang lain tu, private.. ahaha..<siro farah..eh, silap, sori.. :P>
 malam tadi, farah telah dikejarkan ke hospital (dui, macam serius berabis..teda ba... ayat jak tu..) kerana mengalami luka pada kakinya.. hmmm..cik farah, cik farah..

bagaimana dy luka itu adalah dirahsiakan.. faham tak? tak payah anna bagaimana..haha..

yang peting, anna memang bangga dengan cik farah yang tahan dengan 8 jahitan di kaki.. ya Allah..  anna harap, cik farah akan cepat sembuh dan tidak mengalami sebarang kesulitan yang serius..tapi, daripada penglihatab anna, cik farah akan sihat dalam masa seminggu.. doktor pesan,jangan bagi basah.. ko dengar tu farah.. huhu~

owkey..setakat ini sahaja entry kali ini..

.::haPPy::.

No comments:

Post a Comment