>

Sunday, January 23, 2011

apa ye..

tgh best2 update hard disk, jumpa plak dokumen nie..huu, tak sangka ana..ble plak ana susun ayat sampai cang gni..


Rasanya, kalau dah rasa kecewa, pasti sama saja rasanya. Tak kiralah, sama ada pada orang yang tengah bercinta ke, pernah bercinta ke, tak pun, tak ada keinginan nak bercinta. Yang penting, rasa tu memang tak best. Tak seronok. Macam hati ni dicucuk. Nak duduk pun tak senang. Asyik gelisah je. Kalau boleh, nak lari je dari perasaan ni. Tapi, mana boleh, dah lumrah. Fitrah manusia. Kadang-kadang kita kat atas, kadang-kadang kita kat bawah.
            Tapi, bagi aku, aku masih tetap bersyukur. Masih berkesempatan diberikan Tuhan untuk rasa semua tu. Hidup memang indah. Ada manis, ada masam, ada pahit. Seronok. Barulah rasa apa itu hidup.
Namun, korang sedar tak? Kalau cakap pasal cinta, mesti orang hanya fikir satu. Cinta dan kekasih. Apa tu? Kenapa tak cuba kembangkan minda. Macam mana dengan cinta kamu dengan keluarga? Adik beradik? Ibu bapa? Para Rasul? Yang paling penting, macam mana kamu dengan Allah? Ingat, itu cinta yang paling hakiki tau.
Walaupun begitu, siapa kata bercinta dengan kekasih salah? Bagi tahu, mana salahnya? Apa yang salah, cara kamu mencintai orang tu. Belum kahwin tapi, nak salam, cium tangan. Konon-kononnya, sebagai tanda hormat. Sayang. “Relax lah, kitowang kahwin gak nanti. Dah kahwin, mana ada dosa.”
yang korang kahwin tu, nanti. Bukan sekarang. Selagi tak ada ikatan sah antara korang dua, memang ada dosanya. Tapi, tu la manusia. Pantang kalau kena tegur mana salahnya. Dah tu, kalau boleh, siap tak nak tegur lagi orang tu. Dalam hati, jaga kau. Kau akan terima padahnya nanti. Apa tu? Berdendam?
Kenapa tak sedar lagi? Dah terang, dah nampak, memang dendam tu, dari api-api yang dilakukan oleh syaitan. Dalam hadis pun cakap, ‘kamu tidak akan dapat apa-apa selain apa yang kamu dendamkan’. Sayang, buang tenaga sungguh.
sekian saja dari apa yg ana copy dr hard disk ana..

No comments:

Post a Comment